יום שבת, 30 באפריל 2011

שבועות, פסטיבל מאסטרו בעין הוד, סיור מיוחד בכפר האמנים - סיורקונצרט.

ממחברת גרטרוד קראוס, על הקשר בין מוסיקה לאמנות , ארכיון עין הוד. 

עוד מעט מגיע חג השבועות ואיתו הפסטיבל שכבר הפך למסורת בעין הוד - פסטיבל מאסטרו  2011 - מוסיקה ומוסיקאים למען ישראל. 

כמו כל פרויקט כזה יש מי שמשוגע לדבר ומצליחה (במקרה הזה) גם לסחוף אחריה את מי שרק רוצה להסחף, ויש הרבה כאלה. אז בחג שבועות הקרוב, שלושה ימים של קונצרטים לכווולם, בכל מקום בעין הוד; בבית גרטרוד קראוס, במוזיאון ינקו דאדא, האמפיתאטרון עין הוד, בגן שי ובגן ינקו ועוד. 

רק רשימה חלקית של יום אחד לדוגמא:  סאן סאנס - הקרנבל המבולבל, היידן ע"י הרביעייה הקאמרית, באך בטעם צרפתי של סולני באך המדהימים וערב גאלה יוקרתי ואלגנטי במיוחד. וזו רק רשימת מכולת חלקית בלי להזכיר את כל מי שיופיעו בפינות ובגינות, את הסדנאות, הגלריות ועוד ועוד. 

מה חדש השנה? סיור שלי בכפר האמנים בדגש הסטורי, חברתי, אישי. הזדמנות להכיר את כפר האמנים בדרך אחרת,  סיור קונצרט מיוחד:   עין הוד – כל הסיפור כולו !

זהו סיור מעמיק מלווה תמונות וצילומים ישנים מארכיון כפר האמנים עין הוד וסביבתו. 
כפר אמנים חלוצי המשקף חזון והוויה ארץ ישראלית שהייתה ואיננה.  
את הסיור נתחיל בבית הראשונים של הכפר בית גרטרוד קראוס, שם, על קפה ועוגה טובה נדבר על 'איך בונים כפר אמנים', מי היתה גרטרוד קראוס, כלת פרס ישראל, מי היו מרסל ינקו ומוכתר הכפר - איצ'ה ממבוש ומה ביקשו להקים באותן חורבות של הכפר הערבי שנותרו בצלע הכרמל.
 ננסה להבין מה פירוש המושג כפר אמנים משנת 1953 ועד לימינו? נבקר  בגלריה השיתופית של אמני הכפר שהוקמה ממש יחד עם הכפר, בגלריה משפחתית עם שלושה דורות יוצרים ובין סמטאות הכפר הציוריות נעמוד על הייחודיות של הבנייה הערבית אותה בקשו הראשונים לשמר. בסוף הסיור נגיע לקונצרט מיוחד. 
דרך אחרת לחוות יום בפסטיבל, יום בעין הוד. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה