יום שלישי, 27 ביולי 2010

רומא והדוניזם - סדנת בישול בעין הוד

אורלי אלדובי, השתלמות מורים שהסתיימה בסדנת בישול,
נעים להיזכר במה שהכנו, עכשיו כשחם ואין חשק לבשל.
ותודה לדוניה רוסה ולאיתי מהצ'וצ'ו בר שאירחו.


סדנת בישול רומאי נפתחת בהרצאה מלומדת על יינות ויין בתרבות הרומאית. כל מה שרציתם לשאול על יין ועל אלים, על אורגיות ועל הקשר לאורגניות .....

לאחר מכן שמענו על יינות מהעולם הישן - אירופה לעומת יינות מהעולם החדש - ארה"ב, אוסטרליה. אני אישית אוהבת מאוד את העולם החדש. רוטשילד שלנו היה מאוד 'מהעולם הישן'. אז מה זה הופך את יינות כרמל? חדשים? ישנים?
לא משנה. העיקר היין.

ויין טוב עושים מגפנים מעולות.
אנחנו בדרך לשם, אם נשפוט ע"פ כמות הכרמים שאני רואה בצידי הדרכים בזמן האחרון.
לכל אחד יש כרם קטן. אז מה זה אומר? שיהיה לו גם יקב קטן יום אחד ?



 גם אוכל טוב עושים מחומרים מקומיים. התחלנו עם פסטה קלילה לימות הקיץ ע"פ חומרי בישול רומאי עתיק
ז"א שאין הרבה תבלינים אבל יש חומרים מעולים שגודלו בחוות קרובות לעיר הגדולה ע"י אכרים מומחים: קחו חיטה, שמן זית, בצל ירוק פשוט, עגבניה טובה וזיתים, והרבה גבינה מלוחה כי זה מה שיש במזווה הרומאי באותה עת. ומלח. מטבע עובר לסוחר.

תערבבו הכל ביחד, תוסיפו עוד הרבה שמן זית כי הוא נספג, שימו במקרר, מכוסה שלא יקבל טעמים לא לו, שימו בקבוק יין טוב ליד (אומרים שיקב קאיומי היום זה הכי נחשב.....), סלט טרי טרי, כמו זה שבתמונה, ובסוף מספיקה חתיכת עוגה, ככה שיהיה מתוק בסוף. חום קל לכולם. 


* אתם יכולים לבדוק אותי על ענין העגבנייה. יש לי הרגשה, לא שזה משנה הרבה, שלרומאים אולי לא היתה עגבנייה, אבל לנו יש, והיא מקומית, אז למה לא להשתמש בה? 

2 תגובות:

  1. זה נראה כ"כ טעים !
    אורלי אלדובי מרצה מדהימה, הארגון למופת, האוכל טעים ואפילו מזג האוויר היה לטובתנו.
    תודה לשולי על האירוח הלבבי בעין הוד.

    השבמחק
  2. האם הסדנאות הללו מתקיימות כדרך קבע? נשמע שזה חוויה מאוד מעניינת לימי גיבוש בעבדוה, או לקוצות חברים שמעוניינות בבילוי משותף ומעשיר

    השבמחק